top of page

Naše umění,

vaše inspirace

PŘÍBĚH ZNAČKY

René Lalique, Jean Daum, Ludwig Moser. Každá velká značka začíná touhou jejího zakladatele. Značka Bronzio vznikla z touhy vytvořit něco, co připomíná minulost, definuje současnost a přetrvá do budoucnosti.

 

Vždy jsem obdivoval sochy. V parcích, na náměstích, na hradech i v zámcích. Mánes, Jirásek, Dvořák, Jungmann. Hrdinové své doby, mistři svého obru. Pokaždý se u nich na krátko zastavím a vnímám jejich sílu, jejich tragické i hrdinské příběhy. Tiché sochy v naší zemi, rozeseté jako hvězdy na nebi, připomínají složité dějiny lidstva, velké činy lidí, kteří formovali naši kulturu, náš svět. Jsou to pro mě víc než jen kusy kovu nebo kamene. Jsou to kulturní kotvy, odkazy, které znovu a znovu připomínají: „Nezapomeňte, kdo jsme, odkud a kam směřujeme.“

 

Obdobné symboly, jen zmenšené, stojí na pracovních stolech úspěšných mužů a žen. Churchill, Napoleon, ale i moderní vizionáři jako Steve Jobs – ti všichni měli své osobní talismany, sošky a předměty, které jim denně připomínaly jejich vlastní cestu. Uvědomil jsem si, že tyto předměty v interiérech nejsou jen krásnou dekorací, jsou nám především každodenní inspirací. Inspirací sdílet stejné hodnoty.

Toužil jsem po životní změně. Do svých dvaačtyřiceti let jsem pracoval, aniž bych po sobě zanechal odkaz. A právě to jsem chtěl změnit. Chtěl jsem vytvářet skutečnou hodnotu, která tu zůstane pro příští generace. Něco, co bude k užitku lidem dnes, ale i zítra, i za desítky let. Z oné touhy a z myšlenky přenést velké sochy do interiérů se zrodila značka Bronzio.

Nebyl jsem umělec. Neměl jsem školu, ateliér ani zkušenosti s bronzem nebo podnikáním. Měl jsem pouze pevné rozhodnutí a obrovskou vášeň tvořit. Začal jsem po večerech studovat všechny dostupné informace, obesílal, obvolával i objížděl slévárny, hledal umělce, postupy. Rozhodl jsem se jít cestou outsourcingu - využít externí dodavatele, abych se mohl soustředit na samotný vývoj kolekcí a abych snížil vysoké výrobní náklady.

 

Po vzoru značek Firebird Bronze, Adonis Bronze nebo Davide Prete, jsem zvolil kombinovanou výrobu prostřednictvím 3D tisku s tisíce let starou technikou odlévání. Nadchlo mě propojení moderní technologie s tzv. metodou ztraceného vosku, známou už od pravěku. Moderní 3D modelování umožňuje vytvářet i nejmenší detaily, které sochařovi ruce nejsou schopné vytvarovat.

Nejdříve bylo třeba najít zkušený tým s nejmodernějšími softwarovými nástroji a zároveň s vysokou mírou kreativity, fantazie a cítění. Potřeboval jsem přenést charakter osoby do budoucího modelu. Záleželo na každém detailu, ale i na celku. Najít skutečné mistry v oboru se mi podařilo až na třetí pokus, přičemž první dvě spolupráce nesplňovali moje náročné představy a požadavky. Po třech měsících komunikace, modelování a nutných úprav byl finální model prvního prototypu sošky dokončený. Stál u mě na stole a přestože to byl prototyp z lehkého materiálu, působil elegantně a hrdě. Čekala mě druhá fáze výroby.

 

Bronz jsem zvolil záměrně. Je to kov, který lidstvo provází tisíce let. Materiál věčnosti, síly a kultivovanosti. Když se jej dotkneme, ucítíme chlad i tíhu historie. Bronz přečkal celé civilizace a stále stojí. A bude tu stát i po nás. Pro mě není jen materiálem – je to metafora vytrvalosti, luxusu a odkazu.

Najít slévárnu nebo slévače s uměleckou duší, s citem pro detail a nadšením pro tvorbu bylo další výzvou, před kterou jsem stál. Štěstí mi přálo a já byl v mé staré Fábii první generace na cestě do kraje mladého umělce, mistra svého oboru, který byl ochoten pustit se do výroby. Jeho dílna na mě působila jako jiný svět. Na první pohled neuspořádaný, ale ve skutečnosti dokonale promyšlený prostor s vlastní specifickou vůní. Byly tu formy, modely, staré nástroje i moderní zařízení. Kovadliny a stoly pokryté stopami letité práce, v policích řady odlitků a fragmentů, každý s vlastním příběhem. To místo mě okouzlilo.

Slyšet mistra mluvit o práci, bylo jako poslouchat Beethovenovu Ódu na radost. Už tehdy jsem věděl, že právě v těchto rukou vzniknou první sošky ateliéru Bronzio Art. O měsíc později bylo hotovo. Bronzová soška Vizionář č. 1 se stala historicky prvním dílem a navždy se zapíše jako dílo, kterým se začal psát příběh značky Bronzio Art.

Máme ambici vytvořit obsáhlou sbírku kulturních odkazů - českých i světových. Pevně věříme, že v nabídce budou přibývat bronzové sošky významných osobností – podnikatelů, myslitelů, státníků, umělců – které vnesou do interiérů našich zákazníků inspiraci, prestiž a hloubku. Každá edice Bronzio Art je svým počtem přísně limitována. Každý kus nese certifikát pravosti. Každé dílo je symbolem hodnot, které se nesmí ze společnosti nikdy vytratit.

 

Naši zákazníci nejsou jen vlastníky. Stávají se správci těchto odkazů a hodnot. Každý, kdo ve svém interiéru vlastní sošku Bronzio Art, přijímá odpovědnost – připomínat sobě i ostatním, že skutečná velikost se rodí z hodnot, nikoli z trendů.

 

Čas je pomíjivý. Naše úspěchy i starosti se jednoho dne rozplynou – to jediné, co po nás zůstane, je odkaz. Obdivujeme kulturní dědictví generací před námi, ale sami dnes předáváme příliš málo hodnot, na kterých by mohly stavět generace po nás. Proto budou sošky z dílny Bronzio Art vznikat i nadále. Chceme tvořit hodnotu, jak ji znali předchozí generace. Chceme, aby byla značka Bronzio Art vnímána jako kulturní a umělecký ateliér evropského formátu, jehož díla inspirují současné i budoucí generace.

zakladatel Bronzio Art

​​

TÝM BRONZIO ART

ms1_web_bronzioart_jpg_edited_edited.jpg

Martin Schwarz
zakladatel, kurátor, výroba

Martin je srdcem celého projektu. Má na starosti výběr nových osobností, výrobu a rozvoj kolekcí. Je to on, kdo vdechuje nápadům tvar, dohlíží na kvalitu a pečlivě hlídá každý detail výroby. Martin pochází z kraje spisovatele Hostovského, miluje cyklistiku a vždy na Nový rok čte knihu Winners Never Cheat.

Lenka Schwarzová

Lenka Schwarzová
zákaznická podpora, distribuce

Lenka zajišťuje, aby se každá hotová soška dostala ke svému novému majiteli bezpečně a s péčí. Komunikuje se zákazníky, stará se o expedici a je duší zákaznického servisu – vždy ochotná a pečlivá. Lenčinou vášní je cestování. Ráda objevuje místa, která se dotknou jejího velkého srdce.

Tereza Schwarzová

Tereza Schwarzová
stážistka, PR, marketing

Tereza vnáší do projektu mladou energii. Má na starosti sociální sítě, vizuální komunikaci a marketing. Díky ní se naše příběhy a hodnoty dostávají mezi lidi a žijí dál i v digitálním světě. Tereza miluje asijskou kulturu a nejraději se věnuje latinskoamerickým tancům.

bottom of page